© Lars Wettergreen Aagesen - unless otherwise stated.

onsdag den 29. maj 2013

Peber blomst og små agurker

Peberfrugten (eller peberplanten eller peberen eller hvad man nu kalder det) har fået en fin hvid blomst. Og der er en hel del mere på vej.

Hvid blomst på peberfrugten/-planten.

Det vil sige, at den sidder ikke på planten mere, da konen lige skulle pille og så faldt den altså af, men nu kan man så lige ane det der forhåbeligt skal blive til en fin lille peberfrugt. Så det går nok alt sammen.

De 4 agurkeplanterne har efterhånden også en hel del bitte små agurker alle sammen. Nu var planen jo, at jeg kun skulle have 2 af dem ud på altanen, men det har vejret så ikke rigtigt tilladt endnu, så så længe de bliver stående indenfor om natten og på kolde dage, så beholder jeg alle 4. Og så flytter den ene måske ud til min bror og svigerinde, når vi når til, at de skal udenfor permanent.

Et par af de rigtigt mange små agurker,
der kigger frem på agurkeplanterne nu.

Jeg er meget spændt på om jeg ender med at komme til at høste de første agurker indenfor, når nu sommervejret ikke kan finde ud af at give den gas.

Jeg må sige, at det er så sjovt og spændende at følge alle planternes vækst og måden de stille og roligt forandre sig. Glæder mig hver dag til at komme hjem og se til de små (efter at jeg har sagt hej til konen og min datter på behørig vis, selvfølgelig). Håber at min datter også kan fastholde interessen, da jeg synes, at det er vigtigt, at hun forstår, at grøntsagerne altså ikke bare kommer fra store kasser nede i Netto, men at der faktisk er nogen, der har arbejdet for at få dem dyrket.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar