© Lars Wettergreen Aagesen - unless otherwise stated.

tirsdag den 28. maj 2013

Mulig sygdom hos tomatplanterne?

Tre af de fire tomatplanter (Green Zebra er undtaget) har fået nogle misfarvninger på bladene. Det er ikke på alle bladene.



 
Umiddelbart efter hvad jeg kan finde på internettet, så tror jeg muligvis, at de bare er blevet solskoldet. Grunden til at jeg mener at det kunne være en solskoldning er, at bladene efter en kraftig regn blev udsat for kraftig sollys. Og vandet på bladene har så givet ovenstående resultat.
 
Der er også andre meget mere dommedagsagtige muligheder, men jeg synes ikke det visuelt helt ligner disse forskellige sygdomme eller råd, så jeg håber virkeligt, at det bare er en gang solskoldning. Synes heller ikke at det ser så voldsomt ud som det gjorde den første dag, hvor jeg opdagede det. Har desværre ikke et foto fra den første dag til sammenligning.
 
Krydser fingre for de 3 smås ve og vel.  
 
 
Tilføjelse Torsdag d. 29. maj
Snakkede med min kollega, der har styr på det her tomatning. Hun mente, ligesom mig, at det var solskader. Så alt er godt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar