© Lars Wettergreen Aagesen - unless otherwise stated.

onsdag den 19. juni 2013

Tomater og status

Tomaterne er for alvor begyndte at kigge frem på de fire tomatplanter. Green Zebra og Black Plum har nogle stykker hver, men Gul Ribs og Cherry Roma har rigtigt mange.


Green Zebra. Spot tomaten.

Black Plum.

Gul Ribs.

Cherry Roma med hat og slør.

Jeg har været lidt hård ved Gul Ribs og Cherry Roma, da jeg var bange for at de ville vokse for tæt sammen og hæmme hinanden. Så jeg har fjernet en del grene på den nederste del af Roma Cherry på den side, der vender ind mod Gul Ribs. Og vice versa på Gul Ribs, der er ved at være en god lille tæt busk.

Agurkerne vokser også rigtigt godt, og vi kan høste én en gang imellem: "én til datteren, én til konen, én til datteren, én til mig, én til datteren.......". Agurkerne er meget populære hos den 4-årige :-)  De smager også rigtigt godt. "Hjemmebagte" er bare så meget bedre end købe.

Peberen har vokset en del efter, at jeg nippede næsten to håndfulde knopper/blomster af. Og der er kommet en del nye på den nu.

Løbende høst-score: (er en talnørd, så jeg skal have nogle tal at kigge på bagefter)
6 Skoleagurker
0 Green Zebra
0 Black Plum
0 Gul Ribs
0 Cherry Roma
0 Pebre

Ingen kommentarer:

Send en kommentar