© Lars Wettergreen Aagesen - unless otherwise stated.

torsdag den 6. juni 2013

Status i starten af juni

Jeg fik desværre ikke plantet agurkplanterne ud i søndags, da jeg "ødelagde" min ryg med en vens flytning om lørdagen, så jeg kunne ikke rigtigt komme ned på hug, og udføre selve omplantningen. Men til gengæld så fik jeg plantet dem ud i går sammen med peberen. Så nu er alt ude på altanen, hvor det høre til.

Agurkeplanterne på deres plads op ad væggen.

For at agurkerne har noget at gro opad, så har jeg været nød til at komme op med et rodet og grimt snoreophæng. Nu var det ikke planen fra start, at det skulle blive grimt, men det blev det altså. Hjælper nok heller ikke at snore er kraftig blå. Men set fra den positive side, så bliver den da i hvertfald ikke væk. Hvis agurkerne bliver en succes finder jeg på noget pænere eller i hvertfald mere diskret næste år.

Agurkernes blå snoreshow.

Der er nu et par håndfulde små og lidt større agurker på de 2 planter, som er sat i kapilærkasse.

De to agurker er 7-8 cm lange.
Peberen er, som efter planen, plantet over i en større potte, der indtil videre er sat ved siden af tomaterne i nordenden af altanen. Hvis den drukner i tomatplanten ved siden af, og derved bliver snydt for sol, flytter jeg dem mere ud i midten af altanen. Jeg har efter henvisning af min kollega nippet de første 6-7 knopper/blomster af peberen for, at de ikke hæmmer dens vækst, og den derved giver færre frugter.

Peberen helt til højre ved siden af Cherry Roma
tomatplanten. Gul Ribs længst til højre.

Green Zebra og Black Plum tomatplanterne.

Der er nu pænt med blomster på alle tomatplanterne.

Blomster på Cherry Roma tomatplanten.

Så nu er alt klart på altanen. Nu mangler der bare et ordentligt skud stabilt og dejligt varm sommer, men det er så ude af mine hænder. Kan ikke gøre andet end at krydse et par fingre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar